۱۳۸۹ مرداد ۲, شنبه

معادله ایرینگ یا معادله ایرینگ-پولانی

معادله ایرینگ یا معادله ایرینگ-پولانی (به انگلیسی: Eyring-Polanyi equation) یکی از مدل‌های ارتباط سرعت واکنش به دما در سینتیک شیمیایی است. برخلاف رابطهٔ آرنیوس که رابطه‌ای تجربی است، معادلهٔ ایرینگ ماهیت نیمه‌تجربی داشته و بر ترمودینامیک آماری مبتنی است. بطور عمومی معادلهٔ ایرینگ بصورت زیر بیان می‌شود:



که در آن ‎ΔG‡‎ انرژی آزاد گیبس فعالسازی واکنش، kBثابت بولتزمان، h ثابت پلانک، R ثابت جهانی گازها و T دمای مطلق است.

منبع:  http://istak20.blogspot.com

۱۰ نظر:

  1. سلام.لینکی.منو با نام وبم لینک کن.سبز باشی.

    پاسخحذف
  2. salam dash add shodi manam ba name gofte shode add kon & bem khabar bede by3

    http://111.pardisblog.com

    پاسخحذف
  3. سلام دوست من . ممنون که به وبلاگ من سر زدین. وبلاگ علمی زیبا و پرمحتوایی دارین . امیدوارم موفق باشید.در ضمن با افتخار لینک شدید.باز هم به ما سر بزنید.ممنون

    http://goodlife.pardisblog.com/

    پاسخحذف
  4. سلام سایت عالی داری من شمارولینک کردم شماهم من رابااسم پیام وعکس عاشقانه لینک کنید


    آدرس وبلاگ من:www.majidsss.pardisblog.com

    پاسخحذف
  5. سلام سایت عالی داری خواسته بودین من شمارولینک کنم و من شما لینک کردم شماهم من رابااسم پیام وعکس عاشقانه لینک کنید


    آدرس وبلاگ من:www.majidsss.pardisblog.com

    پاسخحذف
  6. سلام
    با تشکر از بازدید شما دوست عزیز
    من قبلاً در زمینه شیمی خیلی مطالعه میکردم و به این رشته علمی خیلی علاقه مند بودم...
    سایر مقاله های سایت نیز دارای غنای علمی مناسبی هستند.
    خوشحال میشم در آینده بیشتر با هم همکاری داشته باشیم
    با آرزوی توفیقات روزافزون برای شما

    پاسخحذف
  7. سلام به دوستاي گلم.ممنون از لطفتون.در مورد همكاري بايد بگم شما لينك وبلاگتون رو بذاريد تا با هم در ارتباط باشيم.

    پاسخحذف
  8. سلام
    وب زيبا و پر محتوايي جمع و جور كرده ايد.
    من شما را لينك كردم.
    شما هم من را با اسم "كلبه دوست" لينك كنيد
    موفق باشيد.

    پاسخحذف
  9. سلام با احترام لینک شدی حالا نوبت خودته به اسم ایرانی شایسته بهترینها لینک کن oneman.pardisblog.com راستی به عنوان یه دوست بهت میگم:قالب وبلاگت خیلی سادهه یه طرح بنداز روش تا امارت بره بالا (ارسال نظرت بد کار می کنه)

    پاسخحذف