۱۳۸۹ تیر ۳۰, چهارشنبه

بیماری قناری - پاستورلوز( pasteurellosis )

عامل ایجاد کننده آن باکتری پاستولامالتوسیدا می باشد . عامل بیماریزا می تواند از طریق دستگاه تنفسی جراحات جلدی وارد بدن شود و موجب بیماری گردد . این بیماری از جمله بیماری هایی است که بین پرندگان مختلف مشترک بوده و اکثر پرندگان به آن مبتلا می گردند . معمولا انتقال بیماری از طریق پرنده های ناقل به ظاهر سالم ویا جوندگان خصوصا موش رخ می دهد علائم بیماری بسته به میزان مقاومت پرنده و قدرت بیماریزایی میکروب می تواند متفاوت باشد . در شکل فوق حاد بیماری ,  پرنده بطور ناگهانی تلف می شود و از زمان کسل شدن پرنده تا تلف شدن او بیش از چند ساعت نمی گذرد و در طی این زمان پرنده چشمهایش را بسته - پف کرده و هیچ عکس العملی نسبت به محیط اطراف خود ندارد . حتی بعضی اوقات مرگ هنگام پرواز یا در حال غذا خوردن و در حالیکه پرنده به ظاهر سالم می باشد اتفاق می افتد . در اشکال خفیف تر بیماری عوارض تنفسی مثل ناله کردن خفیف و یا ریزش اشک و ترشحات از چشم وبینی مشاهده می شود . گاهی اسهال نیز وجود دارد .

منبغ: http://istak20.blogspot.com/

۳ نظر:

  1. سلام دوست من
    من به وبلاگت آمدم
    به نظر ن با تلاشی که تو می کنی 100% در آینده ای نه چندان دور خیلی موفق خواهی شد
    در ضمن من لینکت کردم
    لطفا من رو با نام (بزرگترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی) و آدرس(http://www.worlds.pardisblog.com/)
    لینک کن و بعد خبر بده

    پاسخحذف
  2. سلام دوست عزیزم از این که به وبلاگ من سر زدی و من شما رو لینک کردم وازشما میخوام منو با اسم (سرگرمی)لینک کنی.
    www.tax.pardisblog.com

    پاسخحذف
  3. salam shoma ro link kardam mano ba name SUNMUSIC link kon mersi
    www.sunmusic.pardisblog.com
    xpac2012@yahoo.com

    پاسخحذف